درحال بارگذاری...
Empty cart

محصولی در سبدخرید وجود ندارد

آموزش تکنیک های اصلی ماساژ

رفتن به سالن های اِسپا و گرفتن ماساژ نه تنها زمانی ست برای تمدد اعصاب و آرام شدن، بلکه فرصتی ست که می توانید تکنیک های اصلی ماساژ را هم یاد بگیرید و آن را روی دوستانتان امتحان کنید. حتی اگر ماساژور شما خیلی حرفه ای نباشد بازهم می توانید برخی نکات ساده را از او یاد بگیرید.

اگر قصد یادگیری دارید می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت افرادی را پیدا کنید که به صورت خصوصی فنون ماساژ را آموزش می دهند، زیرا جایی که خودتان برای ماساژ گرفتن می روید شاید این اجازه را به کارکنان ندهند که به مشتریان آموزش بدهند.
یک جلسه ی آموزش کلیات ماساژ درمانی حدودا 2 ساعت طول می کشد، البته که بعد از آموزش باید همان تمرینات را در خانه و به صورت عملی تکرار کنید و برای افزایش مهارت تان باید جلسات بیشتری را بگذرانید. در نهایت باید بدانید که ماساژور شما با گذراندن دوره های مختلف و صرف زمان زیاد این مهارت را به دست آورده و نمی توان انتظار داشت که با یک یا دو جلسه بتوانید حرفه ای شوید.

ماساژ در منزل

ساده ترین و متداول ترین انواع ماساژ، ماساژ سوئدی ست که حرکات زیادی از اصول ماساژ درمانی از تکنیک های این سبک سرچشمه گرفته اند.

آشنا شدن با این تکنیک ها به شما کمک می کند که بتوانید در منزل روی همسر تان این کار را امتحان کنید. همه ی چیزی که شما احتیاج دارید یک روغن ماساژ و یک ملحفه است. حالا می توانید بدون نگرانی از چرب شدن اتاق و با انجام این روش ها به همسر تان کمک کنید که از دردهای عضلانی خلاص شود.

 

 

سایر تکنیک های اصلی ماساژ درمانی

تکنیک های فراوانی وجود دارد که می توانید با انجام آن ها فشار روزانه را از بدن همسرتان خارج کنید. اگر امکان مراجعه ی مکرر نزد ماساژور حرفه ای را ندارید با یادگیری که البته مسیری طولانی ست می توانید راهی برای تسکین دردهای عضلانی همسرتان پیدا کنید.
لرزاندن تکنیک رایجی ست و ماساژورها هنگامی که بافت های عضلانی را بین دستان خود فشار می دهند آن ها را تکان می دهند. این کار معمولا طی ریتم منظمی ابتدا با یک دست و سپس با دست دیگر انجام می شود که می توان روی ماهیچه های منحنی شکل بدن مثل ران ها، بازوها، شانه ها و باسن اجرا کرد.

 

 

تکنیک کشیدن و فشردن عظلات در ماساژ

مالیدن با انگشتان تکنیکی ست که روی بافت های سفت تر و متراکم تر و قسمت هایی که تجمع چربی دارد به منظور نرم کردن آن ها انجام می شود. ماساژور با فشار انگشتان حرکاتی دایره وار روی ماهیچه های متراکم، تاندون ها، چربی های انباشته و رباط ها تکرار می کند. هنگام اجرای این حرکت مراقب باشید تا آسیبی به خود یا فرد دیگری وارد نکنید.

حرکات کششی تکنیکی ست که طی آن ماساژور دست ها و پا های شما را به جهات مختلف می کشد و حرکت می دهد و این روش بیشتر در ماساژهای آسیایی مثل ماساژ تایلندی کاربرد دارد. گرچه ممکن است به ندرت در ماساژ سوئدی و برای حرکات سنگین تر انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا